Kodėl darbuotojų paieška tokia svarbi?
Kiekvienos įmonės, ar verslo tikslas – uždirbti kuo daugiau pinigų. O tai padaryti be motyvuotų, pasišventusių darbuotojų tampa neįmanoma užduotis. Tačiau besiplečiant veiklai, darbuotojų ima trūkti, kaip atrinkti dėmesio vertus kandidatus į numatytą darbo poziciją? Kalbiname specialistą, kuris dirba su žmogiškaisiais ištekliais ir darbuotojų paieška.
Kas labiausiai motyvuoja žmones?
Perskaičius šį klausimą, dauguma žmonių greičiausiai pagalvos – atlyginimas. Tačiau nesu linkęs pilnai su šia mintimi sutikti. Atlyginimas yra viena iš sudedamųjų dalių. Taip, tai tikrai svarbus dalykas, tačiau vertėtų nepamiršti ir šių dalykų: kompetencijų kėlimas įvairių mokymų pagalba. Turi būti draugiškas, ir darbui nusiteikęs kolektyvas. Dėl to mes taip pat užsiimame komandos formavimu ( team building’u). Ypatingai smagu, kuomet didesnės įmonės iš gali nupirkti darbuotojams pilnai apmokėtas keliones į užsienį. O būdami tenais, sugeba pailsėti ir dirbi.
Taip pat labai svarbu įvertinimas, jog darbas būtų prasmingas. Tai jau priklauso nuo įmonės vadovo. Vertėtų atkreipti dėmesio ir diskutuoti su savo darbuotoju, kaip galima būtų pagerinti įmonės veiklą. Jei pasiūlytos idėjos yra netinkamos, tuomet gražiai ir argumentuotai pasakyti savo nuomone. Taip atsiranda tarpusavio pasitikėjimas.
Viena iš piniginių priemonių, tačiau ją atskiriame nuo atlyginimo – „bonusinė” motyvacinė sistema. Kuri paprastai yra pritaikoma nuo pasiektų rezultatų. Ji taikoma nuo numatytų planų, viršytų pardavimų, ar sutaupytų sąnaudų. Darbuotojai tampa lojalesni, stengiasi kiek įmanoma optimizuoti nereikalingus kaštus ir už tai gauti dalį sutaupytos sumos.
Darbuotojų darbo rezultatus galima vertinti keletos mėnesių
Ne veltui yra valdžios nustatyta tvarka, išbandymo laikotarpis 3 mėnesiai. Jo dėka tiek darbuotojas, tiek darbdavys gali apsispręsti, ar jie tinka vienas kitam, ar mato ateitį kartu. Pamatoma tikroji darbuotojo motyvacija ir požiūris į darbą. Išryškėja tam tikri charakterio bruožai.
Tačiau kai kuriais atvejais, jei kalbėsime apie vadovus, arba pardavimo atstovus – vertinti reiktų metus. Per juos pasiektus rezultatus, kokias naujas idėjas atsinešė darbuotojas, kiek iš jų buvo įgyvendinta, ir kiek tai realiai davė naudos įmonei.
Mes, kaip darbuotojų paieška užsiimantys specialistai – pasiteiraujame kaip mūsų kandidatas dirbo. Kokios problemos buvo, taip sužinome apie tam tikrus žmonių tipus, savybes, kurios leidžia daugiau sužinoti apie kandidatų atsirinkimą.